Kasza jaglana należy do najzdrowszych kasz. Jest lekkostrawna i nie uczula, gdyż nie zawiera glutenu. Ma właściwości antywirusowe i jest dobrym domowym lekarstwem na katar. Zawiera krzemionkę, która ma wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Kasza jaglana dostarcza również dużych ilości witaminy E, żelazo i dużo białka. Stanowi smaczny dodatek do klasycznych dań. Można ją też używać jako zamiennik dla mięsa w formie kotletów czy pieczeni.

Ja swoją przygodę z kaszą jaglaną dopiero zaczynam. W moim menu pojawił się już deser z kaszą jaglaną w roli głównej – JAGLANE BOUNTY – PRZEPIS TUTAJ, a dzisiaj mam dla Was podstawowy, banalny przepis na budyń jaglany. Ja często robię wersję jeszcze bardziej uproszczoną – do kaszy dodaję 2 łyżki jogurtu greckiego i posypuję budyń cynamonem. Polubiałam się z kaszą, i na pewno jeszcze będę eksperymentować z nią w kuchni.

BUDYŃ JAGLANY
Składniki
  • 1 woreczek kaszy jaglanej
  • 1/2-1 banana
  • 1-2 łyżki jogurtu greckiego
  • wiórki kokosowe, cynamon, miód wedle uznania
Instrukcje
  1. Kaszę ugotuj zgodnie z instrukcją. Zblenduj na gładką masę.

  2. Dodaj 1/2 banana, i miód, jeśli chcesz dosłodzić kaszę. Zblenduj.

  3. Udekoruj budyń ulubionymi dodatkami. Możesz użyć cynamon, wiórki kokosowe, orzechy, daktyle, owoce.

Author

10 komentarzy

    • Tetiisheri Reply

      Wszystko zależy od tego, ile chcemy zjeść 🙂 To woreczek kaszy jaglanej. Można podzielić na dwa razy, można inaczej – wedle upodobań 🙂

Write A Comment