Kasza jaglana należy do najzdrowszych kasz. Jest lekkostrawna i nie uczula, gdyż nie zawiera glutenu. Ma właściwości antywirusowe i jest dobrym domowym lekarstwem na katar. Zawiera krzemionkę, która ma wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Kasza jaglana dostarcza również dużych ilości witaminy E, żelazo i dużo białka. Stanowi smaczny dodatek do klasycznych dań. Można ją też używać jako zamiennik dla mięsa w formie kotletów czy pieczeni.

Ja swoją przygodę z kaszą jaglaną dopiero zaczynam. W moim menu pojawił się już deser z kaszą jaglaną w roli głównej – JAGLANE BOUNTY – PRZEPIS TUTAJ, a dzisiaj mam dla Was podstawowy, banalny przepis na budyń jaglany. Ja często robię wersję jeszcze bardziej uproszczoną – do kaszy dodaję 2 łyżki jogurtu greckiego i posypuję budyń cynamonem. Polubiałam się z kaszą, i na pewno jeszcze będę eksperymentować z nią w kuchni.

BUDYŃ JAGLANY
Składniki
  • 1 woreczek kaszy jaglanej
  • 1/2-1 banana
  • 1-2 łyżki jogurtu greckiego
  • wiórki kokosowe, cynamon, miód wedle uznania
Instrukcje
  1. Kaszę ugotuj zgodnie z instrukcją. Zblenduj na gładką masę.

  2. Dodaj 1/2 banana, i miód, jeśli chcesz dosłodzić kaszę. Zblenduj.

  3. Udekoruj budyń ulubionymi dodatkami. Możesz użyć cynamon, wiórki kokosowe, orzechy, daktyle, owoce.

Author

10 komentarzy

  1. Nie znałam tych właściwości kaszy jaglanej!
    Wypróbuję Twój przepis na wolnym dniu:)
    Buziaki:*

    • Tetiisheri Reply

      Wszystko zależy od tego, ile chcemy zjeść 🙂 To woreczek kaszy jaglanej. Można podzielić na dwa razy, można inaczej – wedle upodobań 🙂

Write A Comment